بررسی نگار گری و تاثیر آن بر تصویر گران معاصر ایران
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده لیلا سیفی
- استاد راهنما منوچهر رخشان علیرضا کریمی مقدم
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
این پژوهش پیرامون بررسی نگارگری قدیم وجدید و تأثیر آن بر تصویرگران ایران صورت گرفته است در ابتدا سعی شده اطلاعاتی هرچند مقدماتی در اختیار خوانندگان قرار گیرد، تا با چارچوب طرح آشنا گردند. این اطلاعات شامل بیان مسئله، پرسشهای پژوهشی، فرضیات، اهداف و پیشینه مطالعاتی و کلیات و تعاریف است. بعد از آن نگارگری را به صورت کلی با ویژگیهای ظاهری آن پرداختیم و سپس به طور خلاصه با چهار فصل از تصویرگران ایران آشنا شدیم. سپس ویژگی مکاتب نگارگری ایران از سده 6 تا 12 و به دنبال آن دوره معاصر را مورد بررسی قرار دادیم و با نگارگران معاصر بیشتر آشنا شدیم. نهایتاً به طور اجمال نظر برخی اساتید را در رابطه با چگونگی الهام تصویرگران از هنر نگارگری به صورت مصاحبه جویا شدیم و به یک جمع بندی کلی رسیدیم. هدف شناخت بیشتر و بهتر است بگوییم، آشتی با هنر نگارگری ایرانی بوده است. تا شاید بتوان هنر تصویرسازی امروز را که به تدریج از حال و هوای بومی بودن دور شده است را به نگاره ها و هنر اصیل ایرانی بازگرداند و مکتبی ایرانی در تصویرسازی بوجود آورد. در پایان این مطالعات به این باور رسیدیم که نگارگری ایرانی منبع الهامی می تواند باشد برای تصویرسازان ما، و این به دلیل عمقی بودن این هنر است که اجازه آن را به ما می دهد که تحقیق و کار بسیار بر روی آن انجام دهیم.
منابع مشابه
مطالعه تطبیقی مضامین نگار ههای شاهنامه بایسنقری و آثاری از نگارگری حماسی معاصر ایران*
یکی از منابع اصلی نقاشی ایرانی کتب ادبی بوده و از همه انواع ادبی مانند غنایی، حماسی، مذهبی و... در آثار نقاشی به کارگرفته شده است. از آن جا ادبیات حماسی و به ویژه شاهنامه فردوسی که به شرح دلاوری پادشاهان و قهرمانان ملی و ه مچنینمردم ایران پرداخته، بیش از انواع دیگر ادبی مورد توجه بوده است و در دوره های مختلف، هنرمندان ایرانی از مضامین این کتابارزشمند که یکی از ارکان اصلی ادبیات ایران را تشکیل م...
متن کاملمقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure
کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...
متن کاملتاریخنگاری معاصر ایران و تأثیر آن بر امنیت ملی
این مقاله به بررسی اهمیت و نقش تاریخنگاری در موضوع امنیت و امنیت ملی در ایران میپردازد. بر این اساس، ابتدا به نقش تاریخنگاری در تکوین ایدئولوی و هویت سیاسی توجه شده و رابطه تاریخ و امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته است. سپس با رویکردی انتقادی به تاریخنگاری پس از انقلاب، که نسبت به پیامدهای امنیتی تاریخنگاری غافل بوده، پرداخته است. در نهایت نیز با اشاره به «نظریه ایرانشهر» از آن بهعنوان ی...
متن کاملحراجی تهران و تأثیر آن بر روند نقاشی معاصر ایران
بحث اقتصادی هنر همواره در سیر خلق ، ارائه و جریان سازی آن جزو مسائل چالشی بوده است. در این میان، جریانی معتقد به بازاریابی یا همان اصطلاح تخصصی آن یعنی اکسپو هستند. این روند در دوره های مختلف و به اشکال متفاوت مطرح گشته و در بسیاری از کشورها به طرق گوناگون طی سالیان گذشته صورت پذیرفته، لیکن در ایران حرکتی نو تلقی می شود. بر طبق این فرآیند میزان فروش آثار نقاشی براساس مخ...
متن کاملبررسی تاثیر استراتژی تعمیم برند بر تصویر آن در حوزه محصولات تند مصرف و خدمات
استراتژیهای تعمیم برند شانس موفقیت محصولات جدید را بالا میبرند، گر چه تصویر آن را با خطر کاهش محبوبیت رو به رو میسازند. این پژوهش در جستجوی پاسخ این سوال است که: "نگرش تعمیم برند چه تاثیری بر تصویر برند پس از تعمیم آن در شرکتهای ایرانی که از استراتژی تعمیم برند استفاده میکنند، خواهد داشت؟" از این رو چگونگی تاثیر تعمیم برند بر تصویر فعلی را بررسی میکند و مدلی نظری شکل گرفته از پنج عامل ا...
متن کاملپدیدار شناسی تصویر هنری در نقاشی معاصر-( شناخت نقاشی معاصر بر مبنای نظریۀ تصویر شعری گاستون باشلار)
این تحقیق به مطالعۀ پدیدارشناسی تصویر هنری در نقاشی معاصر بر اساس نظریۀ تصویر شعری گاستون باشلار میپردازد. هدف آن تبیین پدیدارشناسی تصویر هنری معاصر در آفرینش، وجود و تعالی آن است و مبتنی بر سه محور میباشد؛ نخست به آفرینش تصویر هنری، بهعنوان ترکیبی از عینیت و ذاتیت، میپردازد. سپس تصویر هنری را کوششی برای هستیشناسی مستقیم میپندارد، سپس به بررسی وجود آن به عنوان کوششی برای پدیدارشناسی روح م...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023